Emmak

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Emma - 21 december 2009 23:00

Jag känner mig så lycklig innombords, har inte något att bekymra mig över 3 veckor framöver. Jag ska bara må bra:))

Men för dig som kanske har lite svårt att släppa alla saker som ska göras och kanske hamnat i nån sorts höst/vinter depression, ni tycker jag ska läsa min uppgift som jag gjorde om hur man ska göra om man hamnat i just höst/vinter depression. Här!


Känner du dig nerstämd, tappar intresse för sånt du tycker om, sover mer än vanligt, svårt att koncentrera dig, mindre social och symtomen påverkar dig i ditt arbete och ditt sociala liv?

 

Låt inte denna depression ta över din dag utan gör något åt saken. För att förhindra depressionen kan du försöka att sova mera, mörkret gör att vi behöver mer sömn så försök ta en 20 minuters power nap efter jobbet eller skolan. Få mycket ljus i din vardag, försök att sitta vid ett fönster på jobbet eller skolan för at få mer ljus. Rör på dig och motionera mer, gå ut och gå under lunch då det är dagsljus och kanske börja gå till gym på kvällen om du har tid. Undvik kaffe och te, ta istället en frukt eller ät en ordentlig frukost. Du kan även äta mörkchoklad som höjer ditt humör. Du kanske till och med ska unna dig en resa till ett varmare land, för att kunna återhämta dig inför vinter.

 

Jag hoppas mina tips hjälper:)
Jag bjuder även på en cpglad bild den här gången med:D HARE GÖTT

Han gör mig glad varje dag:)  

Ovido - Quiz & Flashcards